جلسه هجدهم

SpGeN | MDI


تمرین : یک پروژه کامل با MDI و SPGen انجام دهید که شامل 5 SP اصلی و SP هایی که از JOIN استفاده می کنند باشند.


تمرین 2 : با یک foreach تمام فرم های باز یک MDI را Minimize کنید ! ( بجز فرم اصلی ) 

نظرات 18 + ارسال نظر
علی یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

سلام
با اینکه قبلا یکبار به دیتابیس وصل شده بودم الان دو مرباره که خواستم وصل بشم همون مشکل ایجاد شد!!!
ارورش را مایکروسافت تو این لینک توضیح داده

http://www.microsoft.com/products/ee/transform.aspx?ProdName=Microsoft+SQL+Server&EvtSrc=MSSQLServer&EvtID=2

متاسفانه برنامه ای یکه میبایست قاعدتا نمود کامل توانائی های برنامه نویسان مایکروسافت و اصولا توانائی های برنامه نویسی کامپیوتر باشه بنظر میرسه خیلی مکل داشته باشه. حتی اگر بفرض تمام این ایرادات متوجه بنده و سایر کسائیکه این مشکل رو دارن باشه حداقل میشد که راهکار و راهنمائی مناسب تری در مورد تو برنامه ارائه بشه.

پسر جان انقد فلسفه بافی نکن !!

علی یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 01:10 ب.ظ

به قسمت sql server configuration servises رفتم
اونجا سرویس ها هستش. چند تاشون که stop بودن را سعی کردم استارت کنم. مثلا SQL SERVER (MSSQLSERVER) استارت نیستش. استارتش کردم ولی ارور میده و میگه نمیتونه استارتش کنه!!! مدل START MODE اش هم اتوماتیکه. همونطوریکه تو نصبش خودش میخاسته. من فایروالم رو هم از کار انداختم و سیستم رو ریستارت هم کردم. هیچ تاثیری نداره. این سرویس ها RUN نمیشن. از قسمت ران SSMS را هم ران کردم. فرقی نکرد

اگه لپ تاپ داری بیار سر کلاس تا چک کنمش

علی یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 01:37 ب.ظ

از طریق ویزارد هم رفتم
دقیقا همین ایراد رو میگیره
چشم من فلسفه بافی نمیکنم. شما بفرمائید ایراد از کجاست. اگر بخواهید من لینک هم خدمتتون ارائه میدم که ببینید این مشکل بسیار رایجه ولی راه حل مشخصی براش ارائه نشده

سروش یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 02:11 ب.ظ http://soroushsadr.com

علی
از تمام قسمت های مهم SQL Server که مربوط به لاگین شدن و سرویس ها و ... هست ، عکس بگیر و برای من ایمیل کن .

علی یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 03:14 ب.ظ

چشم.
البته همه تلاشم رو دارم میکنم تا مشکل رو حل کنم

علی یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 05:47 ب.ظ

با سلام مجدد
ایمیلتون را متاسفانه ندارم
لطفا این فایل رو دانلود کنید
حجمش 697 کیلو بایت
http://uplod.ir/9ktvro030drn/a.doc.htm

علی واقعا مستنداتی که دادی خوب بود و کامل !!
اما یه جورایی تو همه راهها رو امتحان کردی !!
من تنها کاری که میتونم بکنم اینه که مراحل نصب دیتابیس رو کامل مستند کنم شاید متوجه مشکل بشیم

یلدا یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 06:51 ب.ظ

با سلام
تمرین دوم:
برای این کار ابتدا در فرم اصلی یک Botten تعریف کردم و نام و Txet آن را تعیین کردم.
حال برای تعریف Foreach برای هر فرم، متغییری از نوع کنترل تعریف می کنیم و برای تعیین اینکه مجموعه مورد نظر ما کدام فرمها است می دانیم که منظورما فرم هایی است که داخل فرم اصلی هستند پس حتماً با کلمه کلیدی This شروع خواهد شد و سپس دات که خود سی شارپ گزینه هایی را به ما می دهد و می توانیم امتحان کنیم.
برای حل قسمت داخل حلقه ، حدسهایی زدم و با کمک Designer.cs هردو فرم و خطاهایی که سی شارپ از کدی که نوشته بودم می گرفت، آنها را کامل کردم.
private void btnMinimaiz_Click(object sender, EventArgs e)
{
foreach (Control ctrl in this.MdiChildren)
{
if (ctrl is Form)
{
//ctrl.WindowState = System.Windows.Forms.FormWindowState.MinimumSize;
//ctrl.Size=(0,0);
//ctrl.Size = new System.Drawing.Size(1, 1);
ctrl.ClientSize = new System.Drawing.Size(0, 0);
}
}
}

یلدا دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 12:29 ق.ظ

سلام
داخل آدرس زیر روش نصب دیتابیس را کاملا به صورت تصویری نشون داده فکر میکنم که کامله و نیاز نباشه شما هم زمان بگذارید.
http://forum.learninweb.com/showthread.php?tid=70
اگه نظرتون رو بگید خیلی خوب میشه.
ممنون

یلدا دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 01:15 ق.ظ

با سلام
همه این مشکلاتی که شما دارید را محبوب هم داره ، خود من هم داشتم، من یه حدس میزنم شاید منطقاً خیلی درست نباشه ولی حالا که شما همه چیز رو امتحان کردید این روهم امتحان کنید:
من در زمان نصب SQL برای Named Instance یک چیزی خودم قرار دادم و حالا هر وقت می خواهم به دیتا بیس وصل شوم در SQL آن نام را بعد از نام server Name (با یک بک اسلش) و درسی شارپ بعد از دو بک اسلش بعد از نام server Name قرار می دهم .حالا اگر شما در طی مراحل نصب نامی انتخاب کرده اید از آن استفاده کنید و اگر این کار را نکرده اید شاید این نام برابر MSSQLSERVER باشد ، امتحان کنید. یا اگر مشکلتان حل نشد و خواستید دوباره نصب کنید از این روش استفاده کنید. به هر حال همه اش یک حدس است .
موفق باشید

سروش دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 02:29 ق.ظ

مرسی از یلدا
این مراحل کاملا درسته
زمانی از named instance استفاده کنید که بخواین بیشتر از یک بار روی سیستم sql را نصب کنید. ( چرا ؟ )

یلدا دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 10:53 ق.ظ

با عرض سلام
استاد میدونم زمانی از named instance استفاده می کنیم که بخوایم بیشتر از یک بار روی سیستم sql را نصب کنیم ، به همین دلیل هم گفتم که از نظر منطقی درست نیست ولی به نظرم تنها تفاوتی که بین sql ی که من نصب کردم و ایشون نصب کردن همینه، گفتم شاید اگر بخوان دوباره نصب کنند شاید بهتر باشه از این روش استفاده کنند چون قسمت های مهم کلاس را دارند از دست می دهند و زمانی برای تمرین و رفع اشکال باقی نمی مونه ( من زمانی که می خواستم sql را نصب کنم چون چندین بار نیمی از مراحل را پیش میرفتم و از چیزی خطا میگرفت و آن نصب را نیمه کاره رها میکردم تا مشکلش را برطرف کنم ، بار آخر که هیچ مشکلی نداشت گفتم بهتر است که یک named instance برای آن در نظر بگیرم که اگر اگر اثری از نصب های قبلی روی سیستم باشد بتوانم تشخیص بدهم که کدام یک به طور کامل نصب شده ).
ممنون

علی دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 12:16 ب.ظ

با سلام
مشکل در استارت نشدنه سرویسه و نه اسم!
من از نام پیش فرض استفاده کردم که همون MSSQLSERVER هست.
البته من قبلا با INSTANSE NAME هم نصب کردم و اونم درست کار نکرد. ضمنا من وقتی sql ام اشتباه نصب شد کمپلت ویندوز را عوض کردم تا دیگه اثری ازش نباشه. همچنین sql را هر بار قبل از visual نصب کردم. برای روش نصب هم چند تا آموزش دیدم از جمله آموزش دی وی دی شرکت پارسیان
مشکل فقط و فقط الان از استارت نشدنه سرویسه. در حالیکه اول درست بود یه بلاییی سرش اومده که استاپ شده
من فکر میکنم ممکنه ایراد از ویندوز هم باشه. من از win xp2 استفاده میکنم و همه آپدیت ها را دانلود میکنم. شاید لازم باشه sp3 یا اصولا seven را امتحان کنم.
البته اگر بخواهیم اینطوری حساب کنیم ممکنه به تعویض سیستم هم برسیم
اگر از من بپرسند که یادگیری SQL سخت تره یا نصبش 100 درصد میگم نصبش سخت تره
مایکروسافت روحت شاد
برای ذخیره نهایت 100 تا عدد باید یه برنامه بیش از 5 گیگا بایتی رو نصب کنیم
فکر کنم آخر مجبور شیم از ACSEES استفاده کنیم

:-)))
چون تو از اول باهاش خوب نبودی اینطوری شد واسه تو

علی دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

یه فرقی که بین روش نصب من با این آموزش ها هست اینه که گزینه اول برای من توی نصب این نیست:
New SQL Server stand-alone installation or add features to an existing installation

و اصلا عبارت stand-alone را نداره.
البته همه مشکل من اینجاست که چون ابتدا SQL درست کار کرد و حتی من با کد #c بهش متصب هم شدم و نتایج رو از توی پایگاه تو برنامم نمایش دادم پس قاعدتا نصبم هر چند ممکنه صد در صد درست نبوده باشه ولی خب بهرحال باعث کار کردنش شده
ولی کدوم دست پشت پرده ای از کار انداختتش نمیدونم

یلدا دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 01:19 ب.ظ

بازم سلام
ولی من فکرنکنم مشکل از سیستم عامل باشه چون منsql رو Win xp sp2 نصب کردم بعدش قبل از نصب ویژوال استدیو مجبور شدم ویندوز رو upgread کنم(که از طریق سی دی ویندوز انجام دادم) به sp3 .

شاید هم بهتر باشه یک نسخه دیگه یا یک ورژن دیگه رو نصب کنید شاید این نرم افزاری که دارید مشکل داشته باشه.
اگر حد اقل 512MB ، RAM ( یا برای نسخه Enterprise حداقل یک گیگ رم) داشته باشید و یک پردازنده 1GHZ برای نسخه 32بیتی و یا 1.64GHZ برا نسخه 64بیتی داشته باشی مشکلی خاصی نداری.
خداحافظ

محبوب دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام
بالاخره موفق شدم connection برقرار کنم. با SPGEN جواب داد.
خدایا شکرت که بعد از 10 روز به من زندگی دوباره بخشیدی.....

استاد از شما هم تشکر میکنم. ممنون از کمک ها تون.

خدایا شکرت که بالاخره اینجا یکی تونست پس از سفرهای بسیار به SQL‌ وصل بشه
همیشه خوش خبر باشی
خواهش میکنم

علی دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 02:45 ب.ظ

پس من چی؟
هیشکی منو دوس نداره
مایکروسافتم با من لجه

شنیدی میگن چوب خدا صدا نداره
هی گفتی کلاس داره کند پیش میره و سرعت ِ پیشرفت بچه ها کمه !!
این همون دست پشت پرده است که گفتی

علی دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 04:24 ب.ظ

بقول شاعر:
خداوندا فنا کن هر چه کردی
که مردم زین بساط خود سرانه
خداوندا مسوزان خانه ام را
که ویرانگر تویی در این میانه

حالا خارج از شوخی هرکس روش خودش رو داره تو یادگیری. بنظر من هدف بچه ها از شرکت تو کلاس ها برخلاف اظهار نظرهاشون که غالبا تمرکزشون روی کار بودُ بسیار متفاوته. بعضی دوست داشتن بیان کلاس تا بار مسئولیت یادگیری رو از روی خودشون کم کنن. ولی حقیقت اینه که هیچی بدون تلاش بدست نمیاد.
برای من این کلاس اقعا تجربه مفیدی بود. واقعا بیش از اینکه سی شارژ یاد بگیرم اینو یاد گرفتم که آدم نون بازوش رو باید بخوره و هرچقدرم استاد خوب و دلسوز باشه تا خود طرف نره دنبالش صرف ثبت نام و اومدن و رفتن هیچی سودی نداره
ضمنا الان بعد از گذشت ۳ سال از گرفتن لیسانس خیلی خوشحالم که در دوره لیسانس کلاسمون تک جنسیتی بود.
وای خدا تصور اینکه مباحث پیچیده و غیر ملموس فلسفی رو بخواهی با دخترها سر کلاس یاد بگیری برام هولناکه.
بازم خدا رو شکر

جواب تو با دخترا

علی دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

باورم نمیشد کامنت بالا رو منتشر کنید
البته یلدا خانوم و خانم محبوب مصداق حرف من نبودن

راستی جناب صدر این لینک رو ببینید
http://eshgheman.blogfa.com/post-156.aspx

آموزش نصب SQL هست
تو این آموزش هم در قسمت installation چیزی بنام stand-alone وجود نداره

اگر دقت کنید این آموزش متعلق به نسخه اینترپرایز هم هست.
فکر کنم setup های مختلف تو این مورد با هم فرق کنند. و توضیحشم باید از جناب گیتس پرسید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد