جلسه اول

آشنایی با مفاهیم ابتدایی Web


تمرین :

1- تفاوت WebSite و WebApplication در چیست؟

2- تفاوت این دو tag در چیست ؟ و به آنها چه می گویند؟ کاربرد آنها در چه مواردی است ؟

<b> </b> , <strong> </strong>

3- متد های GET , POST ؟ 

نظرات 7 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 02:52 ب.ظ

تفاوت این دو tajavascript:void(0);g

<strong> <b>
از نظر عملکرد ظاهری هردو متن روBOLD می کنند
اما strong به مرور گر اینرو میرسونه که دارای اهمیت بیشتری هستند چون از نوع Phrase Element ( این بخش رو کامل نفهمیدم امکان داره توضیح بدید javascript:void(0); ) هستند
اما <b> ازنوع Markup Element javascript:void(0); هستش

فکرکنم مثل تگ i و تگ em که ظاهرا هر دو فقط متن رو ایتالیک می کنند. javascript:void(0);

خوبه
دقیقن منظورم همین Markup و Phrase بود
یکم بیشتر مطالعه کنی خودت می فهمی

مینا یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 02:58 ب.ظ

سلام.در مورد تفاوت تگ <b> و <strong> :همانطور که در کلاس هم دیدیم واز لحاظ نمایشی فرقی نمیکنه و هر دو به صورت bold نمایش داده میشوندوولی از لحاظ seo فرق میکنه.تگ strong مهمترند و به مرورگر میگه که این کلمه مهم هست و بیشتر نگاهش کن،اما b برای زمانیست که میخوای به خواننده بگی که این کلمه مهم هست و برای نمایش هست

خوبه
یکم دیگه راجع بهش تحقیق کنی دیگه کامل میشه

آرش یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 03:35 ب.ظ

برای متد گت و پست فکر کنم

گت برای زمانی باشه که اطلاعات حساس نباشن javascript:void(0);

پست برای زمانی که اطلاعات مهمی باشن مثل پسوردjavascript:void(0);

کلاً همه جا باید اطلاعات مهم و غیرمهم جدا شن javascript:void(0);

-------------------------------------------------------------------------------
آقای صدر باخانم پور قربان درمورد جمعیت کلاس صحبت کردم گفت چاره ای نیست javascript:void(0); مگر این که شما مشکلی داشته باشید
قربان شما آرش javascript:void(0);

Try More

آرش یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 03:39 ب.ظ


تفاوت WebSite و WebApplication

javascript:void(0);

کمی زمان بدید
آرش

زمان دارید هرچقدر بخواین

یلدا جمعه 30 تیر 1391 ساعت 02:09 ب.ظ

با سلام

جواب تمرین سوم:


متد های GET , POST:

متدهای GET و POST ، روشی که برای ارسال داده در پروتکل HTTP استفاده شده را مشخص می کنند .
متد GET :
در این روش داده موجود بر روی یک فرم که قرار است برای سرویس دهنده ارسال شود ، به انتهای URL و به شکل " نام / مقدار" ، اضافه می گردد. متد GET، گزینه پیش فرض در خصوص نحوه ارسال اطلاعات یک فرم می باشد.
در روش GET، پارامترها را به کمک query string که مستقیما در انتهای URL اضافه شده اند، به سرور می فرستیم.
query string به قطعه متنی که پس از علامت "?" آمده باشد می گویند.
? sitename =4sou
اولین بخش از زوج "نام / مقدار" ، نشاندهنده "نام" و دومین بخش مقدار مورد نظر به منظور ذخیره سازی را نشان می دهد. نام و مقدار متناظر با آن به صورت اتوماتیک از یک عنصر موجود بر روی فرم نظیر یک textbox ویا checkbox ، گرفته می شوند. نام کنترل استفاده شده بر روی فرم ، نام استفاده شده در متد GET بوده و محتویاتی را که کاربر در کنترل مورد نظر درج و یا انتخاب می نماید، مقدار موردنظر را مشخص می نماید . در مثال فوق ، 'sitename' ، نام مورد نظر بوده و '4sou' ، مقدار مربوط به آن است . مرورگر در زمان ارسال صفحه برای سرویس دهنده ، اطلاعات فوق را به صورت اتوماتیک به URL اضافه می نماید:
http://www.4sou.ir/testpage.aspx?sitename =4sou
می توان بیش از یک زوج نام /مقدار به همراه یک URL استفاده کرد . در چنین مواردی هر زوج توسط علامت "&" ampersand)) ، از یکدیگر جدا می شوند .
http://www.4sou.ir/testpage.aspx?sitename =4sou&webmaster=TEST

متد POST :
1. عملکرد روش فوق تا اندازه ای شبیه متد GET بوده و تنها تفاوت اساسی بین آنان به ارسال داده در بدنه HTTP Request برمی گردد ( نه به عنوان بخشی همراه URL ) . سیاست فوق ، ایمنی بسیار بالائی را نسبت به متد GET ارائه نمی نماید و ما صرفاً داده ارسالی را در URL مشاهده نمی نمائیم . متد POST ، همچنین امکان ارسال حجم بیشتری از اطلاعات را فراهم می نماید( مثلاً زمانی که شما در حال ارسال یک فایل باشید نمی توانید از متد GET استفاده کنید باید حتما از متد POST استفاده کنید). برخی از سرویس دهندگان وب دارای محدودیت حجم متن ارسالی همراه یک URL می باشند، ولی متد POST ، دارای چنین محدودیتی نمی باشد با این حال متد get به دلیل تنوع استفاده و سرعت بالاتر و اینکه محدودیت انتقال اطلاعات در مرورگرهای فعلی از این طریق بسیار کم تر شده است، بیشتر مورد استفاده است.


مرسی خیلی خوب و کامل بود

محبوب جمعه 30 تیر 1391 ساعت 02:51 ب.ظ

باسلام
جواب تمرین دوم :
علاوه بر مطالبی که دوستان ذکر کردند فکر می کنم به موارد زیر هم در ادامه می توان اشاره نمود :
فرق بین دو تگ b , strong غالباً با دسته بندی آنها به صورت زیر ارائه می شود، که معنی تمامی آنها تقریباً معادل یکدیگر است:
<b> : از نوع Mark up element ؛ نشان دهنده style ؛ font style "physical" ؛ "hardcoded" محسوب می شود.
<strong> : از نوع phrase element ؛ semantic ؛ "logical" font style ؛ "localized" محسوب می شود.
حال به توضیح عبارات نوشته شده مقابل هر تگ می پردازیم :
Mark up element ها فقط روی نحوه نمایش تأثیر دارن ولی phrase element ها علاوه بر view میتون به جمله معنی بدن. و نرم افزارهای ایندکسر و موتورهای جستجو بر اساس همین phrase element هاست که مطالب را تفکیک و دسته بندی می کنند.
لینک list Mark up element :
http://devfiles.myopera.com/articles/570/elemlist-url.htm
لینک Inline and phrase elements and brief description :
http://reference.sitepoint.com/html/inline-elements


Semantic بودن تگ strong به این معناست که علاوه بر bold کردن به شما این اجازه رو میده تا بتونید با CSS ، styling واقعی را تحت کنترل داشته باشید. در نتیجه اینها در صفحات وب مدرن انجام میشه. حتی
شما میتوانید styling آنها را با CSS ، override کنید.

تفاوت تگ b و strong را میشود با بررسی تفاوت font style "physical" و "logical" font style نیز بیان کرد. تگ strong یا em از نوع "logical" font style هستند و بعداً اگر بخواهید نحوه نمایش متن توسط این نوع تگ ها را تغییر دهید میتوانید با تغییر دادن property ها در یک style sheet تغییرات خود را اعمال کنید . تغییراتی مثل اضافه کردن رنگ یا تغییرات سایز .
اگر از "logical" font style ها به جای هاردکد "physical" استفاده کنید ، آن گاه شما می توانید به راحتی property های نمایش را در یک جا و یکباره در style sheet تغییر بدهید و سپس تمامی صفحاتی که به آن style sheet رجوع داده میشوند به طور اتوماتیک تغییر می یابند(بدون حتی ویرایش آنها).

از تگ b و i زمانی استفاده کنید که استفاده از style –ِ CSS به هر دلیلی نامناسب یا ناممکن باشد. یا مثلاً browserها خیلی قدیمی هستند که نمی توانند style های CSS را تحلیل کنند.

Strong و em مارک آپ های semantic هستند و روی چیزهایی مثل speech reader تأثیر دارند ولی b و i ندارند.
شبیه string در یک برنامه b و i هاردکد hardcoded محسوب می شوند در حالی که em و strong اینطور نیستند.
و اینکه تگ strong دارای الویت بالایی برای اهداف SEO است.(SEO : مخفف Search Engine Optimization هست به معنای بهینه سازی موتور جستجو – فرآیند ارتقا یا بهبود رویت پذیری و دیده شدن یک وب سایت یا صفحه وب در یک موتور جستجو و نتایج جستجو . )

و در نهایت برای روشن تر شدن کابرد تگ strong ، 3 شرایط متفاوت زیر را در نظر بگیرید:
Web browsers و افراد نابینا و گوشی های موبایل.
Bold یک style است- وقتی شما یک لغت را bold میکنید همه می دانند که bold کردن به این معنی است که حروف در واقع با جوهر بیشتری نمایش داده میشود به طوری که در میان حروف دیگر برجسته تر جلوه می کند . این موضوع، متأسفانه ، برای یک فرد نابینا بی معنی است . و روی گوشی های موبایل و دیگر PDA ها هم به علت اینکه رزولوشن صفحه خیلی کوچک است حروف به طور عادی bold هستند.
تگ STRONG درواقع نشانه ای از این است که چیزی چگونه فهمیده شود. علاوه براینکه معنی bold میدهد می تواند برای یک برنامه سخن گو مثل Jaws( برای نابینایان) معنای تن صدای کمتر یا بیشتر را داشته باشد. و strong بر روی یک Palm Pilot ممکنه زیر خط دار(underline) نمایش داده شود ( زیرا نمیتواند چیزی که bold هست را bold کند.)

پیشنهاد : برای بهتر و مرتب دیدن مطالب فوق آنها را در word کپی کنید.


خیلی خوب و کامل بود مرسی

محبوب شنبه 31 تیر 1391 ساعت 11:45 ق.ظ

باسلام
جواب تمرین اول:
اگر web application project انتخاب شود ، می توان آن را با .dll کامپایل کرد و هر صفحه (page) یک فایل codebehinde ِ *.aspx.designer.cs می گیرد.
و یک مسئله در مورد استفاده از web site که شما را با مشکلات زیادی درگیر می کند این است که وقتی web site در حال run شدن است تغییرات تصادفی روی فایل codebehind در notepad ایجاد میکند.
اگر کار شما به سطح بندی ویژگی های زبان شی گرایی (سلسله مراتب کلاس، فضای نام ها) نیاز دارد یا اگر شما به استفاده مجدد کدهای معمول در میان پروژه ها (data access ، class libs و ...) نیاز دارید تنها راه ، استفاده از web application project است.
Web site برای سایت های brouchureware غیرپیچیده (جایی که صفحات شامل محتوای استاتیک هستند) واقعاً خوب است.

New web site ، codebehinde -ِ صفحات ( که وقتی page درخواست شده است در سرور کامپایل شده اند) را ایجاد می کند. در این حالت اگر یک هکر بتواند فایل های codebehinde را بگیرد، تمام پسوردهای database افشا می شود. این صفحات تنها زمانی که درخواست شوند کامپایل می شوند. شما می توانید همه چیز را داخل یک اسمبلی بزرگ precompile کنید. درغیر این صورت حجم load زیادی خواهید داشت.

New web site صفحات precompiled( ازپیش کامپایل شده) را داخل یک یا چند اسمبلی ایجاد می کند سپس روی سرور گسترش می دهد. در این حالت اگر یک هکر اسمبلی های شما را بگیرد ، آن اسمبلی ها مبهم (obfuscated) هستند که باعث می شود سخت تر کرک شوند. این اسمبلی ها precompiled هستند بنابراین حجم load روی سرور را کاهش می دهند.

تفاوت web application و web site را از دیگر جهات نیز می توان بررسی کرد اما مستلزم آشنایی کامل با مباحث asp.net است..... در نتیجه تا حصول آشنایی کامل با مباحث ، شرح توضیحات دیگر را به تعویق
می اندازیم.

مرسی خیلی خوب بود
اگه بتونی یه نتیجه گیری هم بکنی یا خلاصه بگی کی کدومش بهتره خیلی عالی میشه . البته الان نه ، بعد از تعویق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد